תפריט שבועי של ארוחות עשר

מה בכריך?

האתגר ההורי שדורש ממני מדי יום להיות יצירתית, ממציאה וזריזה. בזמן הקצר עד שהילדים עוזבים  לבית ספר אני צריכה לגוון את ארוחת העשר שלהם, לדאוג לבריאות שלהם וגם לקלוע לטעם האישי של כל ילד.
כל ילד אוהב ממרחים שונים בכריך שלו לבית ספר. כדי לשמור על הבריאות של הילד וכדי להבטיח שיאכל את הכריך שהכנתם לו, מלאו עמו את הטבלה והשתמשו בה מדי יום. בדרך זו, ילד שאוהב רק ממרח שוקולד, אפשר לנהל “משא ומתן” ולמצוא דברים נוספים שאפשר לשים בכריך. למשל, לאותו ילד שמתעקש רק על שוקולד אפשר לגוון ולהוסיף בייגלה או עגבניות שרי בקופסא במקום הכריך. בדרך זו הוא יקבל את מנת הפחמימות והירק בלי מנה נוספת של שוקולד.

להורדת דף עזר: ארוחת עשר

 תפריט שבועי של ארוחות צהריים

רוב הילדים אינם מחפשים גיוון בארוחת הצהרים. הם אוהבים מאכלים קבועים, פשוטים וטעימים ומוכנים לאכול אותם ארוחות מדי יום. כהורים, אנו מחפשים דרכים לגוון ולהעשיר את התזונה היומית של ילדינו. מילוי טבלה שבועי ביחד עם הילד, יעזור להורה להתארגן עם ארוחות מזינות אותן הילד בחר. כחלק מבניית הטבלה ניתן להגיע עם הילד להסכמים על אכילת מאכלים “בריאים” בנוסף לבקשות הפחות “בריאות” שלו. כלומר ילד שמתעקש על ארוחה שבועית של שניצל וצ’יפס אפשר להוסיף למנה במשא ומתן ירקות חתוכים.

להורדת דף עזר: ארוחת צהרים

 

 לפירמידת ניווט לאכילה בריאה