חינוך לניהול תקציב בחופש לילדים

“לכולם יש, לכולם מרשים”

האם יש הורה שלא מרגיש בחופשות שהוא מאבד שליטה על זרימת המזומנים? האם יש הורה שלא מרגיש שהילד שלו לא מבין ולא מכבד את ערך הכסף? שלא מתמודד עם הטיעון המנצח “לכולם מרשים, כולם כבר ראו”.  לנו, ההורים, ברור  למה חשוב לעזור לילדים  להבין ולנהל את תקציב החופש שלהם. וגם ברור לנו  למה זה כדאי וחשוב לחשבון הבנק המשפחתי שלנו.

בזבוזים ועצבים

קבעו תקציב “בזבוזים” או דמי כיס לחופש והעבירו לילדים אחריות על התקציב.  כל ילד בהתאם לגילו.  ילד צעיר יקבל דמי כיס בתקציב שבועי ילד בוגר יקבל דמי כיס בתקציב חודשי.  עזרו לילדים להבין את מסגרת התקציב, משמעות הכסף ותכנון נכון של ההוצאות.

קבעו עם הילדים מה זה בזבוזים

אצלנו יש חלוקה ידועה מראש. אנחנו משלמים על האטרקציה (סרט, בריכה…) והילדים משלמים על “פינוקים” כמו גלידה או שתיה. כשהם משלמים הם לומדים שיש גלידות טעימות במחירים סבירים.

עזרו לילדים להבין כמה כסף יש להם

מתן דמי כיס / תקציב הוצאות לילדים בחופש מאפשר  תרגול של חשבון בחופש. מצאו קנה מידה שהילדים יכולים להיעזר בו. למשל, גלידה אחת זה 5 ש”ח. תקציב דמי הכיס השבועי שלך הוא כמו 6 גלידות.

עזרו לילדים שלכם לעמוד בפיתויים

והפיתויים גדולים כל כך. הציבו גבולות מה אתם לא מרשים. הגבולות יעזרו לילדים שלכם לשמור על הכסף ולא לבזבז אותו ביום הראשון. אצלנו בגבולות האסור משתדלים למנוע מוצרים לא בריאים או מזיקים לסביבה.

ללמוד על סדר עדיפויות

על מה חשוב ועל מה אפשר לוותר? סיפוק מידי מקנייה קטנה או צבירת התקציב לקנייה גדולה. עזרו לילדים לכלכל את דרכם הנכונה.

הלמידה הטובה ביותר של ניהול התקציב היא מהניסיון

נגמר הכסף אין אשראי. שבוע הבא התחלה חדשה.

עודדו את הילדים שלכם לעבוד ולהרוויח את דמי הכיס שלהם

הסיפוק והאושר של הילדים מהעצמאות הכלכלית הם אדירים.  תנו להם עבודות בבית שאינם חלק משגרת משימות הבית, עודדו אותם למצוא עבודות מחוץ לבית. (שמירה על כלבים, בייביסיטר, ניקוי רכבים)

נשמע פשוט? ובכן, לא כל כך. גם לנו המבוגרים זה מורכב אבל החופש מזמן הזדמנות חשובה ללמידה. נצלו זמן זה, אתם תחסכו כסף והילדים ירוויחו למידה משמעותית.  זכרו  לשמור על אווירה נעימה ומשחקת, הדרך הבטוחה להפנמה.

להורדת טבלה לניהול תקציב