ניהול זמן והתארגנות עם הילדים בחופש

ניהול זמן בחופש

למה צריך  לנהל זמן כשיש לילדים אין סוף זמן פנוי? לא ממהרים, לא חייבים להספיק ואין חובות. הילדים רובצים שעות מול המסך ועסוקים בלעשות כלום. הצעירים בקייטנות ובמסגרות אך אווירת הקיץ, החום, הלחות, היום הארוך מדביקים את כל המשפחה בקצב של חופש.  אז למה לנהל את הזמן החופשי? למה צריך סדר יום גם בחופש?

כדי שיהיה גם “אקשן

אם תשאלו את הילדים שלכם, תגלו, שהם מעדיפים להיות פעילים על פני בטלה אין סופית ומעדיפים עניין על פני  שעמום מתסכל.  ילדים ומתבגרים יתקשו לארגן לעצמם את זמן החופש. התארגנות כזו דורשת יוזמה, תכנון, חשיבה יצירתית, התמדה. זוהי משימה לא פשוטה אך חשובה ביותר עבורם.

כדאי ורצוי לעזור לילדים  לחפש, ליזום, לתכנן ולארגן את הזמן הפנוי שלהם.

כדי לא “למות” משעמום

יד מכוונת שלנו ההורים, עזרה בחשיבה, בתכנון הזמן,  יהפכו את החופש למשמעותי עבור הילדים, ואת הזמן הפנוי לחוויה מגוונת ונעימה. ילדים יודעים להעסיק את עצמם, הם בעלי דמיון וחשיבה יצירתית. עלינו ההורים לעזור להם לתת ביטוי ליכולות אלו. בחופש, כשהזמן הפנוי הוא אין סופי, התכנון והציפייה לפעילות  הופכים להיות מאד משמעותיים. זמן של פעילות ותעסוקה תוחמים את הזמן הפנוי והילד יחווה את רצף הזמן ככיף ולא כשעמום.

כדי להישאר שפוי ובריא

חשוב לשמור על  סדר יום מוגדר של ארוחות ושינה כמסגרת בריאה ושפויה של שיגרה. מומלץ לשמור על הרגלים הקשורים בבריאות וביטחון הילדים. ארוחות מזינות, שעות שינה מומלצות לגיל, שעות מסך והגבלת זמן שוטטות ברחוב ללא הגבלה.

מומלץ לקיים שיחה מקדימה  עם הילדים ולהסכים על מסגרת ניהול הזמן בחופש כמו זמני השינה והארוחות, עוד לפני שהחופש מתחיל.

ניסיון אישי

כל סוף שבוע אצלנו בבית נפתח בשאלה “מה עושים”?

כל סוף שבוע אני רוצה לענות: “היום עושים כלום”!  בשבילי לנוח זה לקרוא ספר ולא לזוז כל השבת. בשבילו לנוח זה לעשות “משהו”. איך מגשרים על הפער? מחלקים את היום לזמנים ומתכננים. כשהוא יודע שאחרי הצהרים נעשה “משהו” הוא נותן לי את זמן המנוחה שלי ומחכה (בסבלנות) לזמן המנוחה שלו.

סיעור מוחות

טיפ קטן – להכין עם הילדים רשימה ארוכה ארוכה של כל הדברים שהם רוצים לעשות בקיץ. להקפיד שבצד האטרקציות בכסף יהיו מגוון פעילויות חינמיות. כשהרעיונות זמינות אפשר להיעזר בהם בכל זמן.

 

לשימושכם כלים וטיפים להורים להתארגנות וניהול הזמן של הילדים בחופש:

לרכישת פירמידת זמן חופש