תכנון יום טיול עם הילדיםאיך לתכנן את  החופש עם הילדים ?

הורים יקרים

הפעם בחרתי לכתוב לילדים שלכם. אתם מוזמנים להקריא להם  או לתת להם לקרוא לבד. יחד עם זאת, ללא עזרתכם הילדים יתקשו להצליח במשימה ולתכנן את החופש שלהם. הגדירו עבורם את הימים שאתם בחופש והימים שהם בחופש. הגדירו להם את הימים שהם שוהים במסגרת חליפית או בגן. הגדירו פעילויות משפחתיות מתוכננות מראש. שיתוף הילדים בתכנון החופשה יתרום ללמידה שלהם את מושג התכנון וההתארגנות על כל המשמעויות שלו ויגדיל את ההנאה והשותפות שלהם בפעילויות השונות.

שלום ילדים

עוד מעט מגיעה חופשה ארוכה שבה תהיו בבית. רוב הילדים מאד אוהבים את החופש מהגן ומבית ספר אפילו שהם גם מתגעגעים קצת. אני רוצה להציע לכם לתכנן את החופש ביחד עם ההורים כדי שתרגישו   שאתם שותפים להחלטות מה עושים ושעושים גם דברים שאתם אוהבים.  לתכנן חופש זו אחריות גדולה וחשוב שתתייחסו אליה ברצינות. אנחנו מאמינות שאם תהיו שותפים בוגרים לתכנון,  יהיה לכם החופש הכי מושלם בעולם.

למה כדאי לכם לתכנן את החופש? חופש הוא זמן מצוין לעשות דברים מיוחדים שאוהבים וזמן מיוחד להיות עם המשפחה ולפגוש בני דודים וחברים. כדי שהחופש לא יעבור כל כך מהר ותרגישו שלא הספקתם “לעשות כלום”, חשבו מראש מה אתם אוהבים ורוצים לעשות.

למה חשוב ללמוד לתכנן? כי זה לא פשוט לתכנן ולקבל החלטות מראש. לפעמים זה אפילו מבלבל. איך נחליט, מה נחליט ולמה? לפעמים צריך לדעת לוותר גם כשמתאכזבים ולהתחשב באחרים גם כשזה מרגיז. אם אתם רוצים לדעת איך להתארגן נכון לקראת החופש, אם אתם רוצים להיות בוגרים ואחראים, אם אתם רוצים חופשה מדהימה,  כדאי לכם ללמוד לעשות זאת נכון.

אנחנו מזמינות אתכם למלא את הכרטיסים המצורפים (אחרי שהדפסתם אותם) ולעקוב אחרי המשימות שבהם מכרטיס מספר 1 ועד כרטיס מספר 5. הכרטיסים ילמדו אתכם את השלבים הנכונים: איסוף רעיונות, סדר עדיפויות, בחירה, , גמישות, התחשבות  וויתור. בסוף בתהליך תהיה לכם תכנית מושלמת לחופש. עוד לא כותבים? אפשר לצייר.

 

זכרו –

  • חשוב שתביעו  את דעתכם אך להורים שלכם יש  גם תכניות לחופש. שוחחו על רצונותיכם וחפשו פתרונות, ויתורים ופשרות.
  • גם כשמסכימים על תכנית, לא תמיד הכל קורה לפי התכנון. זה אולי מרגיז אבל חשוב להתגבר על האכזבה ולא לקלקל את החופש.
  • אטרקציות כיפיות לא חייבות לעלות כסף.
  • נכון שרואים יותר טלוויזיה בחופש אבל – לא כדאי להגזים ולבזבז את כל הזמן שלכם על מסכים.
  • חשוב להקפיד לאכול מסודר ובריא גם בחופש.
  • חופש זה הזדמנות לפגוש חברים ואפילו לישון אחד אצל השני. נצלו את הזמן שלכם, התקשרו לחברים והזמינו אותם (באישור ההורים)
  • נשמח לשמוע איך היה החופש ואם עזרנו לכם.

להורדת דף הדרכה להורים – טיפים לתכנון החופש