לטייל עם הילדים

 

עצות לטיול משפחתי מוצלח

יושבים מסביב למדורה, אוכלים גלידה של מנצחים בסוף מסלול, נרדמים ברכב בנסיעה חזרה. תמונות משפחתיות מימי טיול מוצלחים מחממים את אלבום ליבי.

בילוי משפחתי הוא הזדמנות לזמן מגבש ומהנה שלכם ביחד עם הילדים; זמן להיות כל המשפחה ביחד, לצחוק, לדבר ולשחק. זמן משפחתי מחוץ לבית מזמן הזדמנות לקרבה ואינטימיות משמעותיים, אבל כדי שאלו יקרו – חשוב לתכנן את יום הטיול ולהתאימו למשפחה שלכם. קבעתם את המסלול, קבעתם עם החברים, קבעתם מה תאכלו. אבל מה עם הילדים? האם שיתפתם אותם בתכנית? שאלתם לדעתם? התייעצתם אתם? סיפרתם להם מה עומד להיות?

כדי שחווית הטיול שלכם עם הילדים תהיה מהנה ומשפחתית, חשוב להתכונן לקראתו. ילדים חווים טיולים ואטרקציות אחרת מאתנו, המבוגרים. מצד אחד, הם מאבדים עניין וריכוז ומשתעממים במהירות, וקשה להם לשבת הרבה זמן או ללכת מרחקים ארוכים. מצד שני, הם מסתקרנים בקלות ויכולים להעביר שעות סביב אטרקציה פעוטה כמו שיירת נמלים או גדת נחל. ילדים מחפשים עניין בטיולים. הם סקרנים ללמוד, פעלתניים מאד ומחפשים חברה. עם ההכנה הנכונה שלכם, כל טיול יכול להפוך לחוויה משפחתית כיפית.

ריכזנו עבורכם עצות מנצחות שיעזרו לכם לחזור מכל טיול מלאי אנרגיות ומצפים לטיול הבא. בחרו את טיפ הזהב שלכם, שישדרג לכם את הטיול הבא שלכם

  1. בחרו טיול שמתאים לגיל הילדים שלכם מבחינת תוכן, אורך המסלול, מגוון אטרקציות, תקציב. השתמשו בניסיון העבר להסקת מסקנות בכל התחומים: מה הצליח ומה לא הצליח, מה הילדים שלכם אוהבים ומה היה קשה ולא מהנה. הימנעו מלחזור על טעויות.
  2. בחרו היטב עם מי תצאו לטיול – קבעו לצאת עם חברים או משפחה שאתם מרגישים איתם בנוח בכל מצב רוח של הילד שלכם.
  3. מומלץ לתאם ציפיות מראש לגבי היום הצפוי, ולהכין את הילדים מראש לעומד לקרות. גם ילדים קטנים מאד חשוב להכין לפני היציאה מהבית. ספרו להם לאן אתם נוסעים, את מי תפגשו, כמה זמן ימשך הטיול ומה רמת הקושי. שתפו במידע שיכין אותם טוב יותר לצפוי לקרות. בדקו עם הילדים מה יעזור להם ליהנות מיום טיול משפחתי.
  4. דאגו שהילדים ילבשו בגדים שהם נוחים להסתובבות ושאפשר ללכלך אותם ביום טיול. חסכו מעצמכם דאגה לבגדים חדשים במסלול שטח בוצי.
  5. שימו בתיק בגדים להחלפה, גם עבור ילדכם הגדולים. ילד יכול לשפוך על עצמו כוס שתיה או להתלכלך בכל גיל.
  6. הציעו לילדים לקחת אתם לנסיעה תעסוקה מהנה, כמו משחק, דפי ציור וצבעים או ספר קריאה. הכינו רשימת שירים להשמעה בנסיעה, תנו לילדים לנווט את הנסיעה במפה ושחקו משחקי דרך. ילדים עסוקים ושמחים הם ילדים רגועים.
  7. הזכירו לילדים מראש את כללי ההתנהגות המצופים מהם. לפעמים בסביבה חדשה ומתוך התרגשות, הילדים שוכחים את כללי ההתנהגות המקובלים אצלכם במשפחה ומתקשים לעמוד בהם.
  8. הילד שלכם יהיה חייב להתפנות בזמן הכי לא מתאים. כן, זה קורה בכל המשפחות. הכינו את עצמכם גם לרגעים אלו. הכינו עצמכם גם לרגעים הלא נעימים בטיול. הילדים יריבו, יבכו ואח”כ המצב רוח הטוב ישוב.
  9. ילדים צעירים זקוקים ליותר תשומת לב והשגחה כי הכי חשוב לחזור הביתה בריאים ושלמים. שמרו על הילדים והקפידו על כללי הבטיחות במסלולים. הילדים שלכם אנרגטיים ופעלתניים? התאימו את האטרקציה ליכולת שלכם לשמור עליהם, וכך לא תתסכלו אותם בדרישות להמתנות ארוכות. למשל, אתם מטיילים עם ילדים בגילאים שונים? אחד בעגלה והשני רץ קדימה בשמחה? מצאו את המסלול שיאפשר לכם לשמור על האחד ולהיצמד לשני.
  10. אל תוותרו על בילויים משפחתיים. טיילו בכל זמן שאתם יכולים.
  11. היעזרו במגוון המוצרים שלנו ללימוד ילדים התארגנות וניהול זמן בדרך של משחק והנאה.
  12. נצלו את הטיול בטבע ללמד את ילדכם לאהוב את הארץ, לשמור על הניקיון ולהגן על החי והצומח.

 

מלאו את אלבום לבכם בתמונות משפחתיות מרגשות וטיילו הרבה בארץ.