התארגנות בוקר של ילדים 10 הטעויות הנפוצות של הורים:
1. להתעורר מאוחר מדי – רק עוד דקה במיטה. בבוקר הזמן עובר במהירות. כל דקה מתוכננת. עוד דקה במיטה שווה אחור של חצי שעה.
2. לאפשר לילד לפתוח מסך – לצפות בטלוויזיה, לשחק במחשב. הדבר מבזבז את זמן ההתארגנות ולילד קשה לעבור מזמן של כף לזמן של עשייה.
3. להבטיח הבטחות ללא כיסוי – אם תהיה מוכן אקנה לך…המוטיבציה להתארגנות של הילדים עוברת להיות חיצונית ולא מותאמת לדרישה. הילד שלכם ילמד שיש תמורה בעד סחטנות.
4. לאיים על הילד איומים ללא כיסוי – מתוך הכעס על הילד שלא מתארגן, לאיים עליו בעונשים שלעולם לא ימומשו (וטוב שכך). הילד ילמד לסנן אותכם ויפתח עמידות לצעקות ולאיומים שלכם.
5. לבלבל את הילד במסרים לא עקביים – כל יום משהו אחר. שגרה יומית ושגרה בדרישות מרגילה את הילד למצופה ממנו. שינוי מומלץ להכין מראש.
6. קצב התארגנות איטי – כן, גם הורים מתקשים לפעמים לעמוד בקצב המהיר של הבוקר. מודעות עוזרת. קחו לעצמכם עוד זמן בבוקר להיות מוכנים ולא עצבניים.
7. להשאיר משימות חשובות לבוקר – סידור תיק, הכנת ציוד, חתימה על טפסים ועוד עניינים יומיומיים שנשכחו. סיימו הכל בערב!
8. לאבד שליטה – כול הורה צועק לפעמים. איבוד שליטה עוטף את הכעס ברגשות אשמה. ארגון נכון של הבוקר יוריד לחץ וימנע מכם התפרצויות לא נשלטות.
9.  לגלות בבוקר שאין מוצרים להכנת ארוחת ה 10 – תכננתם על גבינה צהובה והיא חוסלה בארוחת הלילה של המתבגר? אחד מגורמי המתח בבקר הם הכנת ארוחת 10 למסגרות החינוכיות.  אם אינכם מהמטוקטקים שמכינים כריכים בערב, דאגו שיהיה לכם כל מה שצריך בבוקר.
10. מודעות – היו מודעים למה פוגע בהתארגנות הבוקר וטפלו בו. גלו מה מבזבז את הזמן שלכם? מה מעקב אתכם בבוקר? מה הדבר שמביא אתכם לרתיחה? ו”בדבר הזה” טפלו. כל משפחה התברכה ב”דבר שלה”. התמודדו עמו בהתמדה ובדקו אם האווירה בבוקר משתנה.
לבקרים נינוחים ושלווים. בוקר טוב!
IMG_9308